Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

سحرگاە امـروز پنجشنبە مورخە ٤ مرداد ماە زندانی عقیدتی کُرد کامران شیـخه در زندان ارومیە اعدام شد.

کامران شیخە پانزدە سال پیش همـراە شش تن دیگر با نامهای :

ایوب کریمی, قاسم آبستە,  داود عبدالهی, فرهاد سلیـمی, انور خضری و خسرو بشارت , از سوی ادارە اطلاعات دستگیر شدە بود. شـرح حال این شش تن کە قبلا اعدام شدەاند در وبسایت نەمران موجود می باشد.

اتهام کامران شیخە بە همراە شش تن دیگر کە نام آنها ذکر شد قتل ماموستا عبدلرحیم تینا و عضویت در گروههای سلفی بودە است.

این هفت نفر در مدت دستـگیری و بازداشتشان تحت شدیدترین آزار و شکنجە قرار داشتە بودند.

سابقە حاکمیت جمهوری اسلامی ثابت کردە است کە هرگاە در داخل و همچنین خارج از کشـور دچار یأس و سرخوردگی می شد برای لاپوشانی نمودن سرخوردگی و شکستهایش و برای ارعاب عمومی از اعدام مخالفان و زندانیان سیاسی و عقیدتی بهرە می گیرد.

رژیم جمهوری اسلامی از هـر دورە بیشتر از سوی کشورهای دنیا تحت فشار قرار دارد و ارتباط کشورهای دنیا بە دلیل سیاستهای حاکمان جمهوری اسلامی در حمایت از گروههای تروریستی در پایین ترین حد خود قرار دارد. در داخل کشور نیز اکثر طرحهای اقتصادیش با شکست مواجە گشتە است و زندگی عامه مردم بە دلیل نالایقی حاکمان جمهوری اسلامی در شرایط بدی قرار دارد.

حجـم ناراضایتی مردم از سیاستهای داخلی و خارجی رژیم ایران زیاد شدە است و باور اکـثر مردم بە عوام فریبی و سیاستهای نخ نما شدەاش در کمترین میزان خود قرار دارد, این حجم از ناراضایتی ترس خیزش سراسری مردم را در دل حاکمان جمهوری اسلامی افکندە است بە همین دلیل دستگیری,شکنجە و اعدام کماکان جزو سیاستهای سرکوب گرانە رژیم می باشد تا به این شیوە فضای جامعە را ملتهب سازد و ترس و وحشت را اشاعە دهد تا از اعتراض و خیزش مردم جلوگیری کند.

بعد از بر سرکار آمدن پزشکیان کە از سوی عدەایی خوش باور و سادە اندیش کە می پنداشتند فردی اصلاح طلب بە این مقام دست یافتە است و بر این باور بودند کە اجـرای حکم اعدام بە شیـوە قبل نخواهد بود اما برعکس از زمان بر سر کار آمدن پزشکیان بە مقام ریاست جمهوری نە تنها صدور و اجرای حکم ناعادلانە اعدام کم نشدە است بلکە شاهد اجرای حکم اعدام چند نفر و همچنین صدور حکـم اعدام برای چند زندانی سیاسی و عقیدتی بویـژە در‌ کردستان ایران در این مدت کم بر سر کار آمدن پزشکیان بە رئیس جمهوری, بودەایـم.

بدون شک همە عوامل و مسئولان جمهوری اسلامی در صدور و اجرای حکم اعـدام افراد سیاسی و عقیدتی نقش دارند, جمهوری اسلامی شکستهای داخلی و خارجی اش را با اعدام مخالفانش جبران می نماید.

بنیاد نەمران اعدام زندانی عقیدتی کُرد کامران شیـخە را شدیدأ محکوم می کند و برای محکومیت بە حکم اعدام لازم می داند کە جامعە و مردم بە صدور و اجرای این حکم ناعادلانە و ناجوانمردانە اعتراض کنند

یادش ابدی باد

کامران شێخە