Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

فرهاد سلیمی زندانی عقیدتی اهل سقـز امروز ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ در زندان قزل حصار اعدام شد

بنا بر اخبار منتشر شده امروز دو زندانی به نامهای محمد قبادلو ” زندانی اعتراضات خیزش سراسری ۱۴۰۱ که  انقلاب زن زندگی آزادی نام گرفت” و همچنین فرهاد سلیمی ” معلم مذهبی” بعد از چهارده سال تحمل حبس در زندان, سحـرگاه امروز از سوی جمهوری اسلامی اعدام شدند.

فرهاد سلیمی همراه انور خضری,قاسم آبستە, داوود عبدالهی , خسرو بشارت, کامران شیخه و ایوب کریمی در تاریخ ۱٦ آبانماە سال ۱۳٨٨ برابر با هفتم نوامبر ٢٠٠٩ میلادی از سوی مأموران ادارە اطلاعات دستگیر می شوند و بعد از بازداشت بە زندان ارومیە منتقل می شوند.

اسامی ذکر شدە در اسفند ماە سال ۱۳۹٤ از سوی قاضی مقیسە بە حکم اعدام محکوم می شوند، اما این حکم در اواخـر سال ۱۳۹٥ از سوی دیوان عدالت کشوری نقض می شود و پروندە احکام این چند نفر زندانی عقیدتی برای بررسی بە شعبە ۱٥ دادگاە انقلاب تهران ارجاع دادە می شود.

بعد از بررسی دوبارە از سوی قاسم صلواتی رئیس شعبە ۱٥ دادگاە انقلاب اسلامی تهران برای بار دیگر حکم اعدام این افـراد تأیید می شود. خاطر نشان می شود کە حکم اعدام قاسم آبستە, ایوب کریمی و داوود عبدالهی در ماههای اخـیر اجرا شدە است.

اتهام این چهار تن اخلال در امنیت ملی, پروپاگندە علیە نظام جمهوری اسلامی و همچنین عضویت در گروههای سلفی و محاربە عنوان شدە است و حکـم اعدام برایشان صادر شد.

رژیم جمهوری اسلامی ایران از بدو حاکمیتش هر زمان کە دچار سرخوردگی سیاسی می شود و مردم معترض در برابرش می ایستند و اعتراض می کنند جوانان کُرد را بدون دادگاهی کردن عادلانە و تحت شکنجە و آزار, وادار بە اعتراف اجباری می کند و با بی توجهی بە اعتراضات و هشدارهای مجامع حقوق بشری با صدور و اجرای حـکم ناعادلانە اعـدام برای زندانیان سیاسی و عقیدتی درصدد بقای حاکمیتش می باشد. سازمان نەمـران اجرای حکم اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی و همە اعدامهای صادرە و اجـرا شدە توسط جمهوری اسلامی ایران را بە شدت محـکوم می کند.

روحش شاد باد

فەرهاد سەلیمی ٢