Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Sohrab Rahmati

شامگاه پنج شنبه 4 مهر 1392، سهراب رحمتی وکیل دادگستری در یک حمله تروریستی در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت و زخمی شد. پس از انتقال به بیمارستانی در اربیل و انجام عمل جراحی، وضعیت سلامتی وی تثبیت شده اعلام گشت.

سهراب رحمتی از اعضای حزب دمکرات کردستان ایرانبودە و در بسیاری از پروندەهای مربوط به ترور کادرها و اعضای احزاب کردستان ایران نام وی بە عنوان وکیل آنها پیدا میباشد. سهراب رحمتی نیز مسئولیت رسیدگی به پرونده پناهجویان شرق را بر عهده دارد. او یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان بشردوستی (قلعه دمدم) نیز میباشد.

روزنامەنگار قادر سهرابی در مورد چگونگی ڕویداد این ترور مصاحبەای را با آقای سهراب رحمتی ترتیب دادەاند و ایشان ترور خویش را بازگو کردند:

آقای سهراب رحمتی علی‌رغم شرح چگونهگی ترور خویش، اشاره می‌کند که چندین بار از سوی نهادهای امنیتی سپاه پاسداران در ارومیه و بوکان تهدید شده تا در مورد پناهندگان سیاسی ساکن اقلیم کردستان تمامی اطلاعات را بە این نهادها تحویل دهد. وی بە این پیشنهادها جواب رد دادە و به فعالیت و وظایف خود ادامه دادە بود.

توجە شما عزیزان را برای شنیدن این مصاحبە که آقای قادر سهرابی پس از عمل جراحی در بیمارستانی در اربیل با وکیل ترور شدە آقای سهراب رحمتی انجام داده است جلب مینمائیم .

تهیه و گزارش: قادر سهرابی