Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

مطلب چابک در سال ۱۳۳٨ شمسی در خانوا‌دەایی محترم و محبوب در شهرستان بوکان چشـم بدنیا گشود. علی چابک و مادر عایشە کە پدر و مادر مطلب بودند از محبوبیت ویژەایی در میان مردم آن دیار برخوردار بودند و این حجم محبوبیت بە دلیل باور و افکار آنان در جهت آزادیخواهی و علاقە آنان بە کردستان همچون مأوا و میهن خودشان بود.
زنده یاد مطلب همچون خیل زیادی از جوانان آزادیخـواە کردستان ایران بعد از سقوط رژیم پهلوی بە جمع انقلابیون جامعە اضافە شد و با دیسپلین خاصی کە در او نهفتە بود در اشاعە انرژی و توان مردم جامعه برای دست یابی بە دنیایی کە در آن آزادی و برابری حکمفـرماست تلاش چشمگیری از خود نشان می داد.
زندە یاد مطلب، خواندن در مقطع ابتدایی و راهنمایی را در شهرستان بوکان بە اتمام رساند و بعد در مهاباد بە ادامە تحصیل بە دانش سرای همانجا مشغول شد و سال اول و دوم دانش سرا را در مهاباد با موفقیت به پایان رساند.
بعد از حمله و یورش نیروهای سرکوبگر و مزدور جمهوری اسلامی بە بوکان، زنده یاد مطلب تاب نیاورد و در درون ،نـگران وضعیت و شرایط زادگاهش بوکان بودد و می خواست کە در این ایام سخت و دشواری کە در بوکان بە مردم می گذشت همـراە آنان باشد و بە آنان یاری رساند و به بوکان بازگشت و بە صف آزادیخواهان و معترضان وصل شد.
متأسفانە در مورخـە ۲٨ شهریور ماە سال ۱۳٥٨ شمسی از سوی نیروهای سرکوبگر رژیم زندە یاد مطلب دستگیر می شود و بدون هیچ محاکمە و حتی مدرکی کە مجرم بودن وی را ثابت کند بە صورت صحرایی اعدام می شود.
جمهوری اسلامی کە سیاست ارعاب و ترساندن مردم ناراضی و معترض را از بدو حاکمیتش در قاموس خودش جای دادە است کماکان با این شیـوە بە حاکمیتش ادامە می دهد.
در روز ۲۹ شهریور سال ۱۳٥٨ در میان سیل مردم قدر شناس و نترس بوکان ،جسد زندە یاد مطلب چابک تشییع و در مزارستان بوکان بە خاک سپردە می شود.
روحش شاد و یادش جاودان
ترجمە از کردی بە فارسی :قادر سـهرابی