Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

رضا رسایی، زندانی سیاسی کُرد که از زندانیان انقلاب زن, زندگی, آزادی بود، صبح امروز اعدام شد.
رضا رسایی ۳٤ ساله در جریان خیزش سراسری سال ١٤٠١ در شهر صحنه استان کرمانشاه دستگیر و روز سه شنبه ۱٦ مرداد ماە ۱٤۰۳ اعدام شد.
خانواده مرحوم رضا رسایی گفتەاند که قبل از اعدام به آنها فرصت ملاقات با فرزندشان داده نشده است.
نیروهای امنیتی به خانواده مرحوم رضا رسایی هشدار دادەاند که نمی توانند جسد فرزندشان را در شهر صحنه استان کرمانشاه دفن کنند. رضا رسایی، یکی از باورمندان آیین یارسانی بود, رسایی متهم به قتل یکی از اعضای سپاە پاسداران در مورخە ۲۷ مهرماه ۱٤۰۱ بود.

Reza Rasayi 1

حکم اعدام رضا رسایی در دی ماە سال ۱٤۰۲ توسط دیوان عالی کشور تایید شد.
سازمان عفو ​​بین‌الملل در ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در نامه‌ای سرگشاده به غلامحسین محسنی اژەیی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، به وی هشدار داد که تمام اقدامات را برای لغو حکم اعدام رضا رسایی بە کار بگیرد.
به گفته سازمان عفو بین الملل، او مورد ضرب و شتم، شوک الکتریکی و تهدید به تجاوز قرار گرفته است.
رسایی بە اتهام قتل عمد نادر بایرامی رئیس اطلاعات سپاه پاسداران در صحنه به قصاص و اعدام محکوم شد.
نهادهای امنیتی هیچ مدرکی دال بر این قتل نداشتند.
عکسهای صحنه قتل نادر بایرامی نشان می دهد که رضا رسایی هنگام کشته شدن در محل حادثە حضور نداشتە است.
بر اساس گزارشها، زندەیاد رسایی تحت شدیدترین شکنجەها قرار گرفته و جای چندین شکستگی در بدن وی نمایان است.
قبل از اعدام رسایی،۹ نفر دیگر به نام‌های محسن شکاری، مجیدرضا رهنمود، محمد حسینی، محمدمهدی کرمی، مجید کاظمی، سعید یعقوبی، صالح میر هاشمی، میلاد ظهروند و محمد قبادلو به دلیل شرکت در خیزش سراسری ۱٤۰۱ اعدام شدەاند.
بنیاد نەمران ضمن تسلیت به خانواده مرحوم رضا رسایی و پیروان آیین یارسان این جنایت جمهوری اسلامی ایران را شدیدأ محکوم می کند و همچنان کە بارها بە آن اشارە کردەایم نظام جمهوری اسلامی هر زمان کە دچار سرخوردگی و شکست بین المللی می شود و ‌درماندە می شود, برای ایجاد فضای رعب و وحشت و سرکوب معترضان در داخل کشور جوانان و بەخصوص جوانان کُرد را اعدام می کند ,ما اعضای بنیاد نەمران در خصوص اعدام زندەیاد رضا رسایی نیز خاطر نشان می کنیم کە اعدام وی نیز پیرو سیاستهای نخ نما شدە رژیم جمهوری اسلامی صورت گرفتە است.

Reza Rasayi 2